Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Echtpaar stelt zelf de collecties samen

Door: Judith Van Den Wildenberg VOORTHUIZEN - In Barneveld en omstreken wonen en werken veel ondernemende mensen. In de rubriek ‘Binnen Kijken’ gunt Barneveld Vandaag de lezer een kijkje achter de schermen van een bijzonder bedrijf. Vandaag is dat bij Van Beek Mode, gevestigd aan de Apeldoornsestraat in Voorthuizen.

Een heel bijzondere zaak, Van Beek Mode, want het is een zaak zoals je ze zelden meer vindt in Nederland. De collectie is zeer uitgebreid en zowel de jonge slanke meid als de oudere en vollere dames kunnen hier terecht, tot hun grote opluchting. Want juist die laatste categorie heeft het in modeland niet gemakkelijk. Van Beek Mode is dan ook geen ‘snelle’ modewinkel zoals zoveel ketenzaken zijn, de kracht is juist dat het een zelfstandige winkel is waarbij Mark en Hiske van Beek zelf de collectie samenstellen. Ze vormen inmiddels de derde generatie Van Beek en bezitten de kunst en de kracht om het goede van de oude zaak te behouden terwijl ze ook wat nieuwe invloeden doen gelden. Door de eigen inkoop bij leveranciers die men al jaren kent, is er een ruim aanbod, tegen uiterst redelijke prijzen, ook in de grotere maten.


Opmerkelijke zaken bij Van Beek Mode zijn de badkledingcollectie en de ondergoed- en lingeriecollecties. Het hele jaar door is er volop badkleding te verkrijgen, voor jong en oud en trouwens ook voor de heren. De lingerie heeft een eigen hoek gekregen voor in de winkel. “Lingerie is nu veel zichtbaarder dan vroeger, het mag gezien worden. Maar er zijn veel mensen die ook graag het klassieke ondergoed dragen, zoals broekjes met lange pijpen, zodat de huid van de benen niet tegen elkaar schuurt, of een figuurondersteunend korset. Dat hebben wij allemaal nog en daar zijn veel mensen blij om. Ook onze kledinglijn is voor veel mensen aantrekkelijk: we hebben een sportievere look maar ook voor het klassieke kan men bij ons terecht. We hebben een vaste klantenkring die van heinde en verre komt, vanaf het Gooi tot voorbij Apeldoorn. Trouwens, elke klant komt hier vrij gericht en weet wat ze hebben willen, en ook dat ze daarvoor bijna altijd bij ons slagen. Dat, gecombineerd met het vrij parkeren voor de deur, maakt het aantrekkelijk voor mensen van ver en dichtbij. Wij zijn niet een winkel voor passanten, dat is voor ons ook prettig. Veel klanten kennen we, we weten wie er wel of niet geholpen wil worden en hoe ze geholpen willen worden.”

Op October 7, 2010